- Temeraire – Naomi Novik
- Mina Wentworth and the Invisible City – Meljean Brook
- Heart of Steel – Meljean Brook
- Riveted – Meljean Brook
- Interview with the vampire:Claudia’s story – Anne Rice & Ashley Marier Witter
- Finale – Becca Fitzpatrick
- Notorius Nineteen – Janet Evanovich
- Never Seduce A Scot – Maya Banks
- Tell The Wolves I´m home – Carol Rifka- Brunt
- Interview with the Vampire – Anne Rice
- The Forest of Hands and Teeth – Carrie Ryan
- Timeless – Gail Carriger
- Highlander Most Wanted – Maya Banks
Månadens bästa: Temeraire, Mina Wentworth and the Invisible City, Heart of Steel, Riveted, Tell the Wolves I´m Home och Timeless.
Månadens sämsta: Finale. Varför skrevs den?
Månadens överraskning: Temeraire! Jag älskade den och köpte 5 till böcker.
Månadens besvikelse: Att Finale var en så kass avslutning på en serie. Slutet var helt sjukt dåligt.
Månadens favoritkaraktär: Alexia Tarabotti (Timeless), Laurence (Temeraire) och Mina Wentworth (Mina Wentworth…)
Månadens least favourit caracters (Vad heter det på svenska? Hjälp): Nora i Finale. Vilken idiot! Louis i En vampyrs bekännelse. Gnällspik!
Böcker lästa: 12 st
Böcker lyssnade på: 1 st
Böcker på svenska: 0 st
Böcker på engelska: 13 st
Utmaningar: Nja…jag har iofs bara läst mina egna böcker. Men antalet olästa böcker har knappt minskat. Jag lyckas ju köpa nya hela tiden. Men och andra sidan så är ju ett köpstopp inte aktuellt heller. Ingen Outlanderbok har blivit läst och inte heller någon klassiker. Bättre lycka nästa gång alltså. 🙂