Jag är riktigt nöj med april som läsmånad. Många bra böcker och efterlängtade sådana. Jag har inte hunnit att skriva inlägg om alla böcker, men det kommer så småningom. De här böckerna lästes:
- Jag vill ju vara fri: en bok om Lena Nyman – Annika Persson
- Svart himmel – Arnaldur Indridason
- Konsten att ha sjukt låga förväntningar – Åsa Asptjärn
- At Grave’s End – Jeaniene Frost
- Destined For An Early Grave – Jeaniene Frost
- Rosor, kyssar och döden – Maria Lang
- Tragedi på en lantkyrkogård – Maria Lang
- Inga kelgrisar, inga styvbarn – Cia Sigegård
- Larma, släcka, räddda i Rosengädda – Emma Hamberg
- Cress – Marissa Meyer 21-22/4 550s
- The Kraken King Part I: The Kraken King and the Scribbling Spinster – Meljean Brook
- The Kraken King Part II: The Kraken King and the Abominable Worm – Meljean Brook
- Berättelser från Engelfors – Sara Bergmark Elfgren, Mats Strandberg, Lina Neidestam, Kim W Andersson & Karl Johnsson
- Jane Eyre – Charlotte Brontë, Amy Corzine & John M Burns
- Frankenstein – Mary Shelley, Jason Cobley, Declan Shalvey, Jason Cardy & Kat Nicholson
- Clockwork Angel – Cassandra Clark
Böcker på svenska/ engelska: 10/6
Böcker i en serie: 11 st…
Noveller: 3 st ( alla på ca 90s)
Graphic Novels: 3 st
Tegelstenar: 1 st
Lästa på Kindle: 3 st
Biblioteksböcker: 6 st
Egna böcker: 10 st
Rec.ex: 1 st
Utmaningar: Jag har fortfarande inte läst någon i Outlanderserien och i Kaosutmaningen 2.0 är ytterligare 5 punkter av 40 strukna (14/40)
Månadens bästa: Clockwork Angel, Cress, The Kraken King I & II.
Månadens sämsta: Larma, släcka, rädda i Rosen gädda.
Månadens överraskning: Att Inga kelgrisar, inga styvbarn var så otroligt otäck och vidrig att läsa.
Månadens besvikelse:
Oj så många du hunnit med!
Jag har ju hunnit haft påsklov, när ingen annan var ledig. Så var det ju Läs-a-lot påsken också. 🙂